Breuer&Intraval, Het Media Loket en Dialogic hebben in opdracht van het ministerie van VWS onderzoek uitgevoerd naar het bereik en de beïnvloeding van jongeren door alcoholuitingen op de top vijf locaties. Van de vijf te onderzoeken locaties zijn supermarkten, horeca en bioscopen – fysiek bezocht door de onderzoekers van Breuer&Intraval. Op deze drie locaties zijn gegevens verzameld door middel van observaties. Om alcoholmarketing gericht op jongeren op televisie in beeld te brengen is door Het Media Loket een basisanalyse en inhoudsanalyse uitgevoerd met behulp van gegevens van Nielsen Media Research en Stichting KijkOnderzoek (SKO). Voor social media is gebruik gemaakt van zowel geautomatiseerde verzamelde social media content als door jongeren gerapporteerde content en informatie over hun social media gebruik.
Op deze website lees je meer over onze werkgebieden: onderzoek en advies. Ook delen we graag onze bevindingen met je. Heb je vragen of een vraagstuk dat om antwoorden vraagt? We horen graag van je!